Privatlivspolitik
Privatlivspolitik
Retningslinjer for behandling af
personoplysninger for kunder hos CarAdvisor ApS, CVR-nr. 40559043 (herefter
”Selskabet”).
Som følge af din aftale med Selskabet
accepterer du denne privatlivspolitik.
1.
Generelt
Gennem din aftale med Selskabet
indsamles der personoplysninger om dig.
Disse retningslinjer er udarbejdet ud
fra EU’s Databeskyttelsesforordning, som får virkning i Danmark fra 25. maj
2018, samt den nye danske databeskyttelseslov, der supplerer reglerne i
databeskyttelsesforordningen og den nuværende persondatalov (samlet “gældende
lovgivning”).
Nedenfor kan du læse om de
informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de
bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte,
hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
2.
Personoplysninger
2.1 Hvad er personoplysninger
Selskabet beder om dine almindelige
kontaktoplysninger, når du indgår aftale med Selskabet. Det er primært
oplysninger som navn, adresse, postnummer, telefon- og mobiltelefonnummer, e-mail
mv. Oplysninger vedrørende aktie- og eller anpartsselskabers navn, adresse mv.
vedrører ikke en fysisk person og er derfor ikke omfatte af
persondataforordningen.
De personoplysninger, som vi indsamler,
bruges til at identificere dig som kunde samt levere de services, du har købt
af os.
De personoplysninger, som vi indsamler
i forbindelse med opfyldelsen af aftalen, vil blive opbevaret i vores IT-system
og/eller i et fysisk register.
2.2 Hvor længe opbevarer vi personoplysninger?
Opbevaring af personoplysninger
afhænger af, hvor længe din aftale med Selskabet består.
Når du køber en service hos Selskabet,
har vi brug for dine personoplysninger som dokumentation, indtil servicen er
betalt og leveret, en eventuel fortrydelsesfrist er udløbet, og fristen for
betalinger er udløbet.
Under det løbende aftaleforhold
opbevares de oplysninger, vi har indsamlet på dig i vores IT-system, hvorefter
personoplysningerne arkiveres.
Dine personoplysninger vil som
udgangspunkt efter gældende regler blive opbevaret hos Selskabet i en periode
på 5 år fra udgangen af det regnskabsår, materialet vedrører. Hvis aftalen med
dig f.eks. er ophørt november 2017 og regnskabsåret følger kalenderåret, er vi
efter gældende regler forpligtet til at opbevare oplysningerne indtil tidligst
udgangen af 2022. Når personoplysningerne ikke længere er relevante, og vi ikke
er forpligtet til at opbevare dem, vil alle personoplysninger vedrørende dig
blive slettet.
2.3 Hvad bruger vi personoplysninger til?
De personoplysninger, vi indsamler om
dig i forbindelse med opfyldelse af vores aftale, bruges først og fremmest til
almindelig kundeadministration, herunder eksempelvis til opfyldelse af den
aftale, du har indgået med Selskabet og fremsendelse af faktura
Oplysningerne vil som udgangspunkt ikke
blive videregivet til tredjepart. Imidlertid kan dine almindelige
kontaktoplysninger videregives til vores samarbejdspartnere, såfremt vi har
brug for deres hjælp til opfyldelsen af aftalen.
Derudover kan vi behandle dine oplysninger,
hvis behandlingen er nødvendig for, at Selskabet (eller tredjemand) kan
forfølge en legitim interesse, medmindre hensynet til dig går forud herfor.
Anden videregivelse tillades kun, såfremt gældende lovgivning undtagelsesvis
tillader videregivelse af personoplysninger.
2.4 Retten til indsigt i dine
personoplysninger
Du har som kunde hos Selskabet ret til
at få Selskabets bekræftelse på, om personoplysninger vedrørende dig selv
behandles og i givet fald adgang til personoplysningerne.
Du er tillige berettiget til at anmode
om og modtage personoplysninger om dig selv, som du har afgivet til Selskabet
(dataportabilitet). Du er desuden berettiget til at gøre indsigelse mod
behandling af dine personoplysninger.
2.5 Retten til berigtigelse af dine
personoplysninger
Du har ret til at få urigtige
personoplysninger om dig selv berigtiget af Selskabet uden unødig forsinkelse.
2.6 Retten til sletning af dine
personoplysninger
Du har ret til at få personoplysninger
om dig selv slettet af Selskabet uden unødig forsinkelse, hvis Selskabet ikke
fortsat har en legitim interesse i at opbevare dine personoplysninger. Bemærk
venligst, at såfremt Selskabet i henhold til gældende lovgivning er forpligtet
til at opbevare oplysningerne, kan du ikke kræve, at dine personoplysninger
slettes.
2.7 Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge gældende lovgivning skal dine
personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt. Vi gemmer de personlige
oplysninger, du afgiver, i Selskabets IT-system. Vores sikkerhedsforanstaltninger
kontrolleres løbende for at afgøre, om vores behandling af personoplysninger
håndteres forsvarligt og under hensyntagen til dine rettigheder som kunde.
2.8 Ændringer i behandlingen af
personoplysninger
Vi forbeholder os ret til at opdatere
og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. Ændres
retningslinjerne, rettes datoen for ”sidst opdateret” nederst på siden. Disse
retningslinjer bliver evalueret og om nødvendigt revideret en gang årligt.
3.
Kontakt
Hvis du ønsker adgang til de
oplysninger, som er registreret om dig hos Selskabet, skal du rette henvendelse
til Clement Dedenroth på e-mail: cde@caradvisor.dk
Er der registreret forkerte data, eller
har du andre indsigelser, skal du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed
for at få indsigt i, hvilke informationer der er registeret om dig.
Hvis du ønsker at klage over Selskabets
behandling af dine personoplysninger kan dette ske til
Datatilsynet:
Datatilsynet
Borgergade 28, 5
1300 København K Telefon: 33 19 32 00
E-mail:
dt@datatilsynet.dk
Med venlig hilsen
Selskabet: CarAdvisor ApS
Senest revideret: 29-09-2020
Næste revision: 29-03-2021